Dag 1 - Reisverslag uit Konjic, Bosnië en Herzegovina van voz2013zetzichinvoorbosnie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Konjic, Bosnië en Herzegovina van voz2013zetzichinvoorbosnie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Lemke, Remke, Auwkje, Lisanne, Anke en Janne

23 Februari 2016 | Bosnië en Herzegovina, Konjic

Vandaag de dag van vertrek. Ons Bosnië avontuur is begonnen. Om 5.45 uur stond iedereen al klaar op school, klaar voor vertrek met de bus naar het vliegveld om op tijd te zijn voor ons vliegtuig.

Eenmaal aangekomen in Bosnië was het wel eventjes wennen. De luxe die wij in Nederland gewend zijn is hier zeker niet.
Plastic in de rivieren, onafgemaakte huizen en slechte wegen vielen ons meteen op. Net als onwijs veel kerkhoven.

Nadat we compleet gesetteld waren in het hostel, stond eten in het restaurant in het dorp op de planning. Daar maakten wij ons als Hollanders wat zorgen over, omdat we niet wisten wat we konden verwachten. Wat bleek? Friet met kip!
Wat ons daar ook op viel; rokende serveerders in het restaurant! Dit kennen wij gelukkig niet in Nederland.

We sluiten gezamenlijk de dag af door middel van evaluatie en verhalen over de oorlogen van onze begeleiders van Out of Area. Zij zijn in de oorlog uitgezonden geweest naar Bosnië. Morgen bezoeken we de school voor verpleegkundigen. Nu naar bed want we zijn dood op........ (Maar eerst misschien nog wel een wijntje.)

• 23 Februari 2016 - 23:43

Jacqueline Brok:

Gelukkig zijn jullie allemaal veilig aan gekomen. Geniet van jullie wijntje en welterusten.

• 23 Februari 2016 - 23:47

Jacqueline :

Meer foto's graag ;-)

• 24 Februari 2016 - 05:40

Marjo:

Ziet er een stuk beter uit, de trap naar de tweede verdieping nog steeds buiten. Ik wens jullie vandaag een leerzame dag.